عطربین مرجع عطر ادکلن ایران

عطربین مرجع عطر ادکلن ایران و ارائه دهنده ی انواع عطر و ادکلن

عطربین مرجع عطر ادکلن ایران

عطربین مرجع عطر ادکلن ایران و ارائه دهنده ی انواع عطر و ادکلن

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

بادی اسپلش یا اسپری؟

فاطمه سلیمانی | جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

بادی اسپلش چیست؟

بادی اسپلش body splashنوعی خوشبوکننده‌ است که قابلیت استفاده بر روی بدن را دارد. این محصول دست کمی از ادکلن‌ ندارد، البته ماندگاری کمتری نسبت به آن‌ها دارد. بادی اسپلش با رایحه‌های خوبی که دارند به سرعت و با یک بار استفاده در میان لوازم بهداشتی بانوان و حتی آقایان جای می‌گیرند.

بادی اسپلش‌ها رایحه‌هایی خوبی هستند که چهار کار را هم زمان برای شما انجام می‌دهند:
به پوست آب رسانی می‌کنند.
با آبرسانی مناسب از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کنند.
بدن را خوشبو نگه می‌دارند.
خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارند .

ساختار بادی اسپلشی که حالت پرفیوم دارد از دو بخش تشکیل شده است.

یک بخش بادی اسپلش چربی و رطوبت مورد نیاز پوست را که به خاطر استحمام از بین می‌رود، تامین می‌کند.

قسمت دیگر آن حاوی رایحه ادکلن‌هاست که بوی خوش و مورد علاقه شخص را به شما هدیه می‌دهد.

 

روش استفاده از بادی اسپلشwink

بهترین زمان استفاده از بادی اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی نم دارد. اسپری کردن این محصول در چنین زمانی روی پوست، احساس شادابی و تازگی بسیار زیادی به شما می‌دهد و عطر نسبتا خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند. بیشترین مقدار ماندگاری بادی اسپلش‌ها یک ساعت تخمین زده شده است.
بدترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش هم زمانی است که عرق کرده‌اید و بدنتان کمی بو می‌دهد. در این حالت، بوی نامناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد .

باید توجه داشت زنان شیرده بهتر است از بادی اسپلش استفاده نکنند، چون پوست به دلیل جذب کردن مواد بادی اسپلش را جذب کرده و ممکن است در شیر مادر تاثیر بگذارد .

تفاوت اسپری معمولی و عطر با بادی اسپلش

عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش می‌شود و از بین هم می‌رود. 

بادی اسپلش شبیه اسپری بدن است و اکثر ویژگی های اسپری بدن را دارا است ؛ منتها با این تفاوت که در ساخت آنها از گاز استفاده نشده و به صورت مایع بر روی بدن اسپری می شوند و معمولا رایحه قویتری نسبت به اسپری ها دارند.

تفاوت مام و بادی‌اسپلش

مام‌ها، حاوی ترکیبات ضدعرقی هستند که جلوی تعریق و بدبو شدن بدن را می‌گیرند. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، به هیچ‌ عنوان کاری به تعریق ندارند و فقط باعث خوشبو شدن موقتی پوست می‌شوند. برعکس اگر در هنگام تعریق از بادی اسپلش استفاده کنید بوی نامناسبی حاصل از ترکیب عطر بادی‌اسپلش و بوی عرق بدن، به مشام خواهد رسید و حالت چسبندگی هم روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

بادی اسپلش را با عطر و ادکلن اشتباه نگیرید

عطر و ادکلن را با بادی اسپلش اشتباه نگبرید! عده ای از افراد بر این باورند که هر محصول مایعی که بوی مطبوعی داشته باشد یا عطر است و یا ادکلن، اما بادی اسپلش نه عطر است ک نه ادکلن؛ این محصول برگرفته روغن های معطری هستند که هم بوی ماندگار تری نسبت به سایر محصولات دارند و هم این که راحیه مناسب تری را ایجاد می کنند. به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد .

موارد منع مصرف

 اگر خانم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی‌اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در شیرخوار خود فراهم کنید. از بادی‌اسپلش برای کودکان زیر 6 سال هم استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، با پزشکتان مشورت کنید. این محصولات می‌توانند در برخی موارد، باعث تحریک پوست و بدتر شدن شرایط بیماری شما شوند. به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند. اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید .

 

  • فاطمه سلیمانی

عطر و ادکلن ورساچه پور هوم Pour Homme

فاطمه سلیمانی | سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

اینطور میتونم بگم که یکی از بهترین ادکلن های زندگیم ادکلن پور هوم بود. سلام، در این مطلب از وبلاگ عطربین میخواهیم به بررسی تخصصی عطر و ادکلن ورساچه پور هوم بپردازیم. احتمالا خیلی از شما دوستان بار ها و بار ها دنبال یه ادکلن خوش بو با خط بوی بالا در وب سایت گشته اید. خب فکر میکنم جای درستی اومده باشید چون که میخوام عطر پور هوم را بهتون معرفی کنم.

به گفته سایت تخصصی عطر و ادکلن ایرانوس ادکلن ورساچه پور هوم عطریست با رایحه طبیعت و طبع خنک که میتواند هر سلیقه ای را جذب خود کند در ادامه با بررسی تخصصی این عطر همراه ما باشید.cool

ادکلن پور هوم

عرضه شده در سال 2008 عطر مردانه ورساچه مدل Pour Homme توسط عطرساز معروف Alberto Morillas طراحی و به بازار عرضه شده است. Pour Homme اولین عطر از کلکسیون Pour Homme می باشد که توسط ورساچه عرضه شده است.

 

بطری این عطر مردانه کلاسیک، شیک است و رنگ آبی مایع داخل بطری و بطری شیشه ای شفاف حس خنکی بی نهایت را  در شما ایجاد میکند، روی شیشه شفاف لوگوی معروف ورساچه مشاهده می شود. دور گردن بطری برند ورساچه حک شده است و درب استیل و سنگین بطری به زیبایی دو چندان عطر کمک کرده است.

 

 عطر مردانه Pour Homme عطری بی نهایت خنک و شاداب و انرژی بخش است که استفاده از آن در روزهای گرم به خصوص تابستان به شما پیشنهاد میگردد. این عطر در خانواده معطر طبیعت قرار میگیرد و بوی مرکبات از آن ساطع می شود. ماندگاری مناسب و پخش بوی ملایم این عطر، Pour Homme را به یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل های گرم کرده است.

 

معرفی نت های عطرVersace Pour Homme

  • نت آغازی: ترنج، لیمو، گل رز و بهار نارنج
  • نت میانی: سنبل، سدر، گل شمعدانی، برگ مریم گلی
  • نت پایانی: کهربا، مشک و دانه های تونکا

 

لینک های مرتبط:

پور هوم

Versace Pour Homme Eau de Toilette

ادکلن ورساچه پور هوم Pour Homme

  • فاطمه سلیمانی

عطر و ادکلن لالیک وایت Lalique White

فاطمه سلیمانی | سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

در این مطلب از عطربین میخواهیم کمی در رابطه با ادکلن لالیک وایت یا همان لالیک سفید خودمان با شما صحبت کنیم. همانطور که میدانید عطر لالیک وایت از جمله معدود عطر هایی است که هر سلیقه ای آن را میپسند این هم بیشتر به خاطر رایحه خنک و ترشی هستش که این عطر دارا میباشد.

معرفی نت های عطر

  • نت آغازی: برگ پرتقال , ترنج
  • نت میانی: بنفشه سه رنگ , فلفل سیاه ,هل سبز
  • نت پایانی: سدر , مشک

ادکل لالیک وایت

ادو تویلت مردانه «وایت» (White) یکی از عطرهای مردانه‌ی تولید شده توسط برند قدیمی و محبوب «لالیک» (Lalique) است که بوی تند و گرمی دارد و ساختار آن را چوب، مرکبات، گیاهان معطر، گل و ادویه تشکیل می‌دهد. طراحی و فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور «کریستین نایگل» (Christine Nagel) انجام شد.

وایت در سال 2008 معرفی شده است. وجه تسمیه‌ی این عطر به نام White سفید شیشه‌ی آن بوده و کاملا به این عطر می‌آید. روی شیشه، نام LALIQUE با رنگ قرمز و در زیر آن نام White با رنگ روشن دیده می‌شود. در بطری از جنس فلز درخشان بوده و با شانه‌های فلزی آن هارمونی جالبی ایجاد کرده است.

برآمدگی‌های روی در بطری که آن را مثل دستگیره‌ی شیرفلکه‌های آب و مایعات کرده، بسیار هنرمندانه طراحی شده و باز و بسته کردن در بطری را آسان‌تر کرده است. این بطری هم مثل بطری‌های دیگر لالیک، نشانه‌ای از قدرت این برند در طراحی و ساخت شیشه‌های عطر خودش به‌حساب می‌آید.

وقتی لالیک وایت را روی پوست خود و در محل نبض یا لباستان اسپری کنید، متوجه بوی تمر هندی، برگ درخت لیمو و نارنج خواهید شد. این ترکیب انرژی و شادی ویژه‌ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پس از مدتی این نت‌ها جای خود را به بوی جوز هندی، فلفل سیاه، گل بنفشه و هل خواهند داد.

تندی و گرمای بی‌حدوحصر این نت‌ها شور و هیجان زیادی به شما منتقل خواهد کرد. وقتی مدت زیادی از این حالت گذشت، نت‌های پایانی با وجود عنبر، مشک، چوب درخت سرو و گیاه اوک‌موس، جایگزین نت‌های میانی خواهند شد.

مشک، اعتمادبه‌نفس شما را بالا برده و با آرامشی که از چوب درخت سرو گرفته‌اید، شما را آماده‌ی پرش به سمت اهدافتان می‌کند. ادوتویلت مردانه‌ی لالیک وایت که بوی تند، گرم و کمی شیرینی دارد، در سال 2008 معرفی شد.

برای آقایانی که دوست دارند برای مصرف مداوم و روزانه‌ی خودشان از عطری استفاده کنند که هم بوی خوبی دارد و هم برند معروف و مطمئنی دارد، بسیار مناسب است. خرید عطر لالیک با توجه به حجم 125 میلی‌لیتری، پخش بوی قوی، ماندگاری قابل‌قبول، شیشه‌ی زیبا و برند شناخته شده و معتبرش برای شما و کسی که این عطر را به او هدیه می‌دهید بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

وب سایت ایرانوس از جمله آن دسته از وب سایت هایی است که میتوانید از آن با خیال راحت عطر و ادکلن ارحینا خود را خریداری کنید. شما عزیزان میتوانید برای مشاهده و خرید عطر و ادکلن از ایرانوس کلیک کنید

 

لینک های مرتبط:

عطر لالیک وایت

عطر و ادکلن وایت

Lalique White Eau de Toilette

  • فاطمه سلیمانی

عطر و ادکلن مردانه بلو شنل Blue De Chanel

فاطمه سلیمانی | سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

عطر مردانه شنل Bleu de Chanel حجم 100 میلی لیتر

امروز در وبلاگ عطربین میخواهیم یکی از آن دسته عطر های مردانه که تقریبا هر دختر خانمی عاشقش هسش رو معرفی بکنیمcheeky. ادکلن بلو شنل ارائه شده توسط برند شنل یکی از محبوب ترین عطر هایی است که سراسر دنیا افراد مشهور از آن استفاده میکنند. شسایی مثل بردپیت، مایکل جکسون و خیلی افراد معروف دیگر. در ادامه این مطلب میخواهیم مختصری از این عطر را به شما توضیح داده و شما را با خاصیت بویایی و نت های آن آشنا کنیم.

 

ادکلن بلو شنل

عطر مردانه Bleu de Chanel از معروفترین، محبوبترین و پرفروشترین عطرهای خانه مد شنل می باشد که در سال 2010 به بازار عرضه شده است، این عطر مردانه عطری خنک، پرطرفدار و لوکس است که خرید آن را به تمامی دوست داران عطر خنک پیشنهاد میکنیم.


عطر شانل در سال 2010 تولید و به بازار معرفی شد. عطر بلو شنل نسخه بهبود یافته‌ِ‌ی سال 2010 است که در سال 2014 توسط کمپانی شنل با طراحی و فرمولاسیون عطر ساز مشهور فرانسوی Jacques Polge با ایجاد تغییرات و تغییر غلظت آن از استاندارد ادوتویلت به ادو پرفیوم تولید و به بازار عرضه شد. ادو پرفیوم یا EdPدارای غلظت20-30 % می‌باشد بنابراین ماندگاری زیادی دارد .

ادو پرفیوم مردانه شنل Bleu de Chanel از نظر ظاهر نیز شبیه نسخه قبلی آن است. ادکلن Bleu Chanel دارای ظاهری ساده و لوکس می‌باشد شیشه‌‌‌ی مکعب مستطیل عطر شانل بلو مردانه به رنگ آبی تیره متمایل به آبی نفتی می‌باشد. با مشاهده جعبه‌ی شیشه‌ای این عطر اولین چیزی که دیده می‌شود نام Bleu De Chanel به رنگ سفید وسط جعبه شیشه‌ای با فونت درشت است.

و پایین آن با فونت ریزتر و به رنگ سفید Eau de Parfum نوشته شده است. این نوشته تفاوت شیشه ادوتویلت که قبل از ادو پرفیوم عرضه شده است را نشان می‌دهد. درب شیشه‌ای ادکلن بلو شانل مردانه به شکل استوانه و همانگ با رنگ شیشه آن بوده و به علت خاصیت آهن‌ربایی که دارد با گذاشتن آن روی شیشه کاملا چفت شده و حالت لقی ندارد.

همچنین روی درب عطر بلو شانل آرم شانل به رنگ سفید وجود دارد. روی جعبه‌ی مقوایی عطر شنل مدل Bleu De Chanel EDP که با رنگ شیشه آن هماهنگ بوده و به رنگ آبی تیره می‌باشد همانند شیشه آن BLEU De CHANEL PARIS با فونت سفید رنگ و درشت در وسط جعبه و EAU DE PARFUM POUR HOMME به رنگ سفید اما با فونت کوچکتر درج شده است همچنین گوشه پایین سمت چپ جعبه مقوایی حجم مایع عطر 100ml با رنگ تیره و قابل لمس مشاهده می‌شود.

 

بطری عطر شنل، مینیمال، مکعبی و کتابی شکل است، همانند نامش این بطری به رنگ آبی است و مایع داخل بطری قابل مشاهده است. روی بطری مدل عطر را به خوبی می توانیم مشاهده کنیم. درب آهنربایی بطری به زیبایی هر چه تمام به روی شیشه عطر بی نظیر Bleu de Chanel سوار شده است.

رایحه دلنشین چوبی با حال و هوای شرقی عطر بلو شنل هرکسی را به خود جذب می‌نماید. در ابتدای اسپری این محصول آمیزه‌ای از نعنای هندی، چوب صندل، زنجبیل، گل لادن و جوز به مشامتان می‌رسد. پس گذشت مدت زمان کمی ترکیبی از رایحه نعنا، وتیور، یاس، لیمو و روایح چوبی را استشمام نموده و در نهایت بوی عنبر، فلفل صورتی ، چوب سدر، گریپ فروت و روایح دودی جایگزین شده و تندی وشیرینی رایحه ادکلن مردانه بلو شانل حس شادی و نشاط را برای شما و اطرافیان به ارمغان می‌آ‌‎ورد. شما میتوانید این عطر بی نظیر را در سایت ایرانوس تهیه کنید.

 

لینک های مرتبط:

عطر بلو شنل

ادکلن بلو شنل

بلو شنل 100 میل

عطر blue de chanel

ادکلن شنل ایرانوس

  • فاطمه سلیمانی

کدام عطر مناسب تابستان است؟

فاطمه سلیمانی | چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲ ق.ظ | ۳۷ نظر

هیچ وقت در خرید عطر عجله نکنید! این نکته، را همیشه در خاطر داشته باشید؛ بویی که در بوییدن اولیه عطر به مشامتان می رسد، بوی واقعی عطر نیست. حواستان باشد گولش را نخورید !تا حالا دقت کرده اید که در فصل تابستان رایحه عطرها بیشتر به مشامتان می رسد؟! انگار بیشتر افراد برای فرار از بوی ناخوشایند در طول ساعت های کاری بیشتر سراغ عطر می روند تا به دلیل گرما بوی نامطبوعی از خود بر جا نگذارند.

هر عطر و رایحه ای را نمی توان برای روزهای گرم و شب های پرستاره تابستان استفاده کرد. بهتر است بیشتر سراغ رایحه های تلخ و سرد با بوی خنک و ترش بروید تا ماندگاری عطر بیشتر باشد. همچنین در روزهای گرم تابستان برای تداعی صبح های باران خورده و بوی برگ درختان سراغ رایحه هایی که در آن از اسانس چوب سدر، کاج و عطر شکوفه های پرتقال و گریپ فروت استفاده شده، بروید. نکته مهم استفاده از رایحه ها و عطرهای خنک در تابستان، باز شدن ذهن و رفع خستگی ناشی از گرماست.

تا حالا دقت کرده اید که در روزهای گرم، یک دوش خنک چقدر می تواند حالتان را جا بیاورد؟ استفاده از عطرهای خنک و ترش هم همین حس را به شما انتقال خواهد داد. از نظر روانشناسی، بوهایی که از اطراف به مشام می رسد، مهم ترین عامل در تداعی خاطره های تلخ یا دلنشین محسوب می شوند؛ به طوری که امروز در بسیاری از موارد در برخورد با بیماری ای که منشا روانی دارد، قبل از مراجعه به پزشک به آرماتراپی مراجعه می کنند تا با استشمام رایحه های منطبق با شرایط روحی، اختلالات خواب، افسردگی، وسواس و... را برطرف کنند.

 آرماتراپی یا همان عطردرمانی نوعی درمان است که با تاثیر روی احساس افراد انجام می گیرد. عطردرمانی می تواند باعث آرامش ذهن و کاهش استرس شود. بو و احساس، رابطه نزدیکی با هم دارند. بو کردن رایحه واکنش مثبتی در مغز ایجاد کرده و باعث می شود فرد احساس خوبی داشته باشد که امروزه طرفداران فراوانی دارد. ثابت شده بوهایی که منشا طبیعی دارند، با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی و متابولیسم بدن، در بروز احساسات شخصی نقش کاربردی ایفا می کنند.

 

بررسی انواع رایحه ها...

Omnia Coral Bvlgari for women

رایحه ای ملایم با ردپای گل و میوه های تازه! اگر به دنبال بویی ظریف و خاص هستید، این عطر از بهار ۲۰۱۲ روانه بازار شده که می توان در ترکیباتش گل سوسن، توت وحشی، توت سفید و ترکیب ترنج و شکوفه انار و مخلوط پیچیده سدر و مشک را حس کرد. رایحه های برند بولگاری در ایران طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد؛ علت این انتخاب هم قیمت مناسب و ماندگاری بالایی است که در نمونه های قبلی اش دیده شده است .

 


Chanel ALLURE HOMME SPORT EAU EXTRÊME

در ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ برند شنل، رایحه جدیدتری از نمونه HOMME SPORT را با اضافه کردن کلمهEAU EXTRÊME روانه بازار کرد. نعناع، شکوفه پرتقال، چوب صندل، مشک سفید و فلفل سیاه با بویی اسپرت و هیجان انگیز برای فرار از خستگی روزمره می تواند کمک حالتان باشد. رایحه خوش بوی این ادکلن برای رده سنی خاصی در آقایان پیشنهاد نمی شود و اگر به رایحه های مدرن و متفاوت علاقه مند هستید، حتما امتحانش کنید .

 

Yellow Diamond Versace (for women)n

الماس زرد! یک عطر خالص و شفاف که درونش روح گل دمیده شده و بویی لوکس و خانومانه دارد. با این رایحه مانند یک الماس می درخشید. طراوت لیمو، ترنج و شکوفه پرتقال در کنار سوسن و در بسته بندی ای مانند نسخه های قبلی اش فقط به رنگ زرد به چشم می خورد. بهتر است از این رایحه برای محیط های رسمی تر استفاده کنید .

 

(BRIT SUMMER EDITION (FOR MEN ۲۰۱۲

رایحه ای تابستانی با ماندگاری بالا که برند بری بری در سال ۲۰۱۲ برای آقایان شیک پوش عرضه کرده است. ترکیب هل، زنجبیل، سرو، نعناع هندی و شکوفه پرتقال می تواند از استرس های روزانه و درگیری های ذهن بکاهد تا احساس شادابی کنید و تاثیری مانند گرفتن دوش خنک در گرمای تابستان دارد .

 

شاید براتون جالب باشه که فواید هر رایحه رو بدونید

ریحان: ایجاد صلح و آرامش

رز: احساس لطیف و شکننده

یاسمین: مناسب افراد با اعتماد به نفس بالا

زنبق: افراد باجرات

اسطوخودوس: مناسب افراد محرک و پرجنب وجوش

پرتقال: ایجاد سرزندگی و تعادل

بهارنارنج: برطرف کردن استرس

گریپ فروت: معجزه در خوش اخلاق کردن

لیمو: رهایی از استرس و آشفتگی ذهن

سدر: تسکین دهنده روح

وانیل: مناسب افراد افسرده که بوی دلنشین آن باعث ایجاد نشاط و سرحال آمدن می شود .

اکالیپتوس: اگر احساس افسردگی شدیدی دارید، سراغش بروید

چوب صندل: رایحه ای شیرین و خاص برای کنترل هیجان های درونی

کاج: قدرت بالابردن حالات روحی و عاطفی شخص را دارد .

مشک: بالا بردن اعتماد به نفس و...

 

 


  • فاطمه سلیمانی

تاریخچه ی عطر

فاطمه سلیمانی | شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

مبدا عطر از کدوم کشوره؟

صنعت عطر از مصری ها به یونانیان و رومیان رسید. محبوبترین گلها در نزد کرتیان گلهای سوسن و رز بود. آنان در تولید روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون و روغن بادام تبحر داشتند، همچنین توانستند تولید روغن رازیانه و ریشه زنبق زرد را نیز به این صنعت اضافه کنند .

یونانیان اولین کسانی بودند که توانستند عطر مایع را به صورت مایع بسازند. البته این عطرهای مایع با آنچه امروز به عنوان عطر میشناسیم بسیار تفاوت داشت. این عطرها، پودرهای خوشبویی بودند که با روغن ترکیب می شدند و در آن از الکل استفاده نمیشد. یونانی ها بسیار به عطر علاقمند شده بودند و هزینه های بسیار زیادی را صرف واردات عطر می کردند. با توجه به اینکه یونانی ها در مصرف عطر زیاده روی میکردند، سولون، پادشاه قرن ششم در این کشور استفاده از عطر را از لحاظ قانونی ممنوع کرد تا در هزینه های وارداتی صرفه جویی شود. اما این ممنوعیت دوام چندانی نداشت .

همچنین تئوفراستوس دانشمندی است که در شهر آتن می زیست و درباره رایحه های مختلف، روغنها و منشأ گیاهی این رایحه ها و حتی درباره نوع درک ما از بوها نیز تحقیق و تفحس کرده و به ارتباط بین قوه چشایی و درک ما پی برده بود .



پیدایش نخستین عطرها

نخستین عطرها در حدود ۴۰۰۰ سال پیش در بین النهرین کشف شدند و به صورت بخور تهیه می شدند .

مواد خوشبوکننده در ابتدا بسیار ساده و تنها مخلوطی از ادویه آسیاب شده بودند. این پودر آسیاب شده و نرم توسط یک مایع بهم می چسبیدند. بعدا متوجه شدند که اگر ادویه یا گلی را در چربی یا روغن بخیسانند، بخشی از ماده اصلی خوشبو در چربی یا روغن باقی خواهد ماند. بدین ترتیب از این زمان به بعد روغنهای دارویی و مرهمهای معطر معروف زمان بعد از میلاد مسیح ساخته شد .

 

کاربرد عطر در مراسم مذهبی

بنا به شواهد کشف شده، مواد معطر در زندگی مصریان باستان نقش مهمی ایفا می کرد. تا آغاز دوره طلایی مصریان، عطر تنها در مراسم مذهبی مصری ها و برای خدایان یا فراعنه مورد استفاده قرار می گرفت. اما پس از آن به تدریج صمغها، خوشبوکننده ها و روغن های معطر از انحصار روحانیون مصری خارج شد و مردم عادی موظف بودند حداقل هفته ای یک بار از این مواد استفاده کنند. همچنین به دلیل اینکه مصریان معتقد بودند که روح مرده ها به آسمان میرود، در هنگام مراسم مرده ها، نوعی صمغ قهوه ای رنگ مایل به قرمز یا زرد خوشبو را همواره در کوزه هایی در مقبره ها قرار می دادند .

آب و هوا و اقلیم مناسب مصر، آنان را قادر ساخت تا بتوانند از هند ادویه ها و مواد معطر زیادی مثل زنجبیل، فلفل و چوب صندل خریداری کنند و بدین ترتیب پیشرفت آنها در زمینه تولید مواد معطر سرعت بیشتری گرفت. امروزه نیز مصر در تولید اسانس های روغنی عطر که قسمت مهمی از مواد اولیه تولید عطر در دنیا را تشکیل میدهد، جایگاه ویژه ای دارند .


 

تو ایران چند ساله مردم از عطر استفاده می کنند؟

قدمت استفاده از مواد معطر در کشور ایران به حدود ۲۵۰۰ سال پیش باز می گردد. ایرانیان باستان اولین مردمانی بودند که از عطر و اسانسهای خوشبو به صورت تجملاتی و زینتی استفاده میکردند. در حدود صد سال قبل از میلاد مسیح ایرانیان جزء اولین تمدنهایی بودند که به تجملات اهمیت می دادند. آنها روزانه با مواد معطر و محلول هایی که امروزه آنها را به نام لوسیون میشناسیم،خود را شستشو میدادند و همچنین در نوشیدنیهای خود از اسانسهای معطر استفاده می کردند. باوجود اینکه هیچ مدرکی مبتنی بر تولید عطر در زمان امپراتوری پادشاهان ایرانی به دست نیامده اما چیزی که مسلم است این است که ایرانیان مبالغ هنگفتی برای خرید اسانسها از همسایگان خود پرداخت می کردند. اما تمدن های روم بودند که عطرسازی را به یک هنر واقعی تبدیل کردند هنری که امروزه به یکی از صنعتهای بزرگ و پردرآمد دنیا تبدیل شده است .

لازم به ذکر است که قرنها پیش از این نیز مصریان از موادی برای خوشبو کردن محیط در مراسم و آیین های مذهبی استفاده می کردند. در آن دوره، این مواد خوشبو تنها به آیینها و مراسم مذهبی اختصاص داشت. در آن دوران مواد خوشبو بیشتر به صورت عود سوزانده میشد. اما به تدریج مصریان دریافتند که از برخی از این مواد میتوان برای ساخت پماد جهت تسکین و درمان زخمهای پوستی نیز استفاده کرد .


  • فاطمه سلیمانی

عطر شنل معروف ترین برند عطر و ادکلن دنیا

فاطمه سلیمانی | چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

عطر شنل

تاریخچه ی عطر شنل

«گابریل شَنِل» بنیان گذار شرکت عطر شنل chanel که بعدها به «کوکو شنل» معروف شد. در سال 1883 میلادی در شهر «سومور» فراسنه در خانواده ای فقیر به دنیا آمد، او در 12 سالگی مادرش را از دست داد و به یک صومعه سپرده شد. شرکت  شنل در 1909 میلادی توسط کوکو شنل تاسیس شد .

 

 

 

 

 

 

 

 

شنل معروف ترین برند عطر و ادکلن دنیا

در تولید لباس های اورکت،  پوشاک، وسایل لاکچری و مد روز فعالیت میکنه، کوکوشنل به زبان فرانسوی به معنای افسانه ی مد است، در سال 1913 به کمک یکی از دوستان خود اولین مغازه اش را در پاریس افتتاح کرد با استقبال زیادی هم روبه رو شد.

 

 

یک شرکت بزرگ و مدرن و لوکس در فرانسه دارد و دارای دو دفتر مرکزی یکی در لندن و دیگری در نوی سورسن فرانسه قرار دارد بسیار مشهور و معروف است و طرفداران مدرن و خاصی از تمام نقاط جهان دارد. شنل یکی از معروف و محبوب ترین شرکت مد شناخته شده است. عطرشنل یک نوع محبوبیت خاصی در میان مردم دارد که هر برندی این محبوبیت را دارا نمی باشد.

 

 

 

 

 

ویژگی ها و اقدامات جالب کوکوشنل

 

مهم ترین ویژگی کوکوشنل این است که اختصاصی به زمان خاصی ندارند و علی‌رغم تغییرات اساسی در نگرش‌ها، با سلیقه‌های مردم، از نسلی به نسل دیگر سازگار باقی‌مانده‌اند. شنل اولین شرکتی بود که خودداری کرد از استفاده ی پوست جانوران کم یاب معتقد بود که استفاده از پوست جانوران کاری اخلاقی نیست

 

 

 

 

 

عطرشنل

نت های عطرشنل

معمولاً عطر ها با سه گروه نت به نام های نت بالایی، نت میانی و نت پایه تعریف می شوند. که نت میانی مهم ترین آن است قلب نت محسوب میشود.معمولاً رایحه ی عطر پس از اسپری کردن با گذشت زمان تغییر می کند. در ادکلن ها و عطر ها معمولاً این تغییر رایحه توسط نت ها تقسیم بندی می شود. اولین رایحه ای که پس از استفاده از یک عطر به مشام می رسد نت بالایی است.

 به ترتیب نت بالایی تا 15 دقیقه بعد از استفاده از عطر به مشام می رسد. نت میانی از دقیقه 15 تا دقیقه ی 40 ام آشکار می شود و نت پایه پس از گذشت یک ساعت به مشام می رسد. عطر شنل کوکو نیز مانند سایر عطر ها دارای سه نت بالایی، میانی و پایه است.

 

 

 

 

 

 

 

رایحه های عطر ادکلن شنل کوکو

 

باید بگوییم برای عطر شنل نت بالایی شامل رایحه های پرتقال و شکوفه پرتقال، ترنج و ماندارین می باشد. نت میانی آن شامل رایحه های گل های میموس، یاس، یالانگ یالانگ و رز است و نت پایه ی عطر شنل شامل رایحه های نعناع هندی، لوبیا تونکا، وانیل و خس خس می باشد.

 نت های آن به ترتیب نت بالایی شامل رایحه گریپ فروت و ترنج، نت میانی شامل رایحه های گل های یاس، رز، نرگس و شمعدانی و نت پایه ی عطرشنل شامل وانیل، مشک، چوب صندل، لوبیا تونکا، نعناع هندی می باشد. یکی از دلایل محبوبیت عطرشنل نت هایی با رایحه های بسیار دلنشین و متفاوت است که در طول روز به فرد انرژی می بخشد و با عطر هایی دلنشین مشام فرد را نوازش می کند.

 

منبع: https://iranous.com/90-buy-chanel-fragrance

  • فاطمه سلیمانی